loading...

بهترين مرجع گزيده مطالب

بهترين مرجع گزيده مطالب

بازدید : 51
يکشنبه 22 خرداد 1401 زمان : 14:52

اضطراب در مردان: مبارزه با کلیشه ها

اختلالات اضطرابی یکی از شایع ترین شرایط سلامت روان در سراسر جهان است. در حالی که تمایل دارند زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار دهند، مردان همچنان به طور گسترده تحت تأثیر قرار می گیرند. به دلیل عوامل اجتماعی و بیولوژیکی متفاوت، تجارب مردان از اضطراب، از سبک های مقابله تا رفتارهای درمان جویانه، با زنان متفاوت است.

اختلالات اضطرابی با ترس و نگرانی بیش از حد و اختلالات رفتاری مشخص می شوند. آنها عبارتند از:

اختلال اضطراب فراگیر

اختلال هراس

اختلال اضطراب اجتماعی

اختلال اضطراب جدایی

فشار

اختلال وسواس فکری اجباری (OCD)

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

اختلال افسردگی اساسی

اختلال افسردگی مداوم

در سال 2019، 301 میلیون نفر در سراسر جهان با یک اختلال اضطرابی زندگی می کردند، از جمله 58 میلیون کودک و نوجوان. برآوردها حاکی از آن است که زنان بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می گیرند. 23.4 درصد از زنان در یک سال معین در ایالات متحده دارای اضطراب هستند و همین امر در مورد 14.3 درصد از مردان صادق است.

در حالی که اختلالات اضطرابی در مردان شایع است، در ادبیات سلامت روان مردان تا حد زیادی نادیده گرفته شده است، به این معنی که تحقیقات کمی با کیفیت بالا در مورد این موضوع وجود دارد.

مدیکال نیوز تودی با چهار کارشناس در زمینه سلامت روان در مورد موضوعاتی از نحوه متفاوت ابراز اضطراب در مردان و زنان، نحوه مراجعه مردان به درمان، و آنچه که می تواند طرز تفکر آنها در مورد این بیماری و جستجوی حمایت را بهبود بخشد، صحبت کرد.

علائم

یک بررسی سال 2021 از 25 مطالعه که به بررسی اضطراب در مردان پرداخته بود نشان داد که علائم اضطراب بین مردان و زنان متفاوت است.

محققان دریافتند که مردان افزایش شدت اضطراب را گزارش می‌کنند و در مقایسه با زنان هم سن، احتمال بیشتری دارد که علائم فیزیکی مانند سردرد، از دست دادن اشتها، و لرزش بدن را گزارش کنند.

آنها همچنین دریافتند که اضطراب در میان مردان بیشتر بر احساس عدم کنترل و درک "شکست خورده" بودن در صورت عدم توانایی در کنترل حالت های مضطرب متمرکز است. مردان همچنین اغلب علائم خود را به صورت "پایدار، همیشه حاضر و گاهی مادام العمر" نشان می دهند.

در حالی که اضطراب خفیف با عملکرد شناختی بهتر مرتبط است، اضطراب شدید با کاهش عملکرد شناختی مرتبط است. تحقیقات دیگر نشان می دهد که اختلالات اضطرابی با کیفیت پایین زندگی و کاهش عملکرد اجتماعی مرتبط است.

سبک های مقابله ای

منبع معتبر پژوهشی گاهی اوقات تفاوت هایی را در استراتژی های تنظیم احساسات مردان و زنان پیدا کرده است. بنابراین، نشان می دهد که برخی از مردان ممکن است بیشتر به مقابله مبتنی بر مشکل برگردند، در حالی که برخی از زنان ممکن است راهبردهای مقابله ای اجتنابی تری مانند جستجوی حمایت عاطفی را انتخاب کنند.

اگرچه راهبردهای مقابله مبتنی بر مشکل ممکن است در موقعیت‌هایی که قابل کنترل یا تنظیم هستند مؤثر باشند، اما اگر این شرایط برآورده نشود، ممکن است از بین بروند. در این مرحله، مردان بیشتر از زنان به «خوددرمانی» به عنوان نوعی رفتار اجتنابی تمایل دارند.

دکتر درک ام. گریفیث، موسس و مدیر مرکز برابری سلامت مردان، و پروفسور دکتر درک ام. مدیریت سیستم های سلامت و انکولوژی در دانشگاه جورج تاون به MNT گفت.

وی افزود: "مردان ممکن است بدترین سناریو ممکن را تصور کنند و دلیل این امر را داشته باشند که برای آنها عاقلانه تر است که از یک موقعیت اجتناب کنند زیرا ممکن است این سناریو ممکن باشد."

دکتر توماس فرگوس، دانشیار گروه روانشناسی و علوم اعصاب در دانشگاه بیلور، در پاسخ به این سوال که چرا مردان ممکن است بیشتر از زنان از مقابله مبتنی بر مشکل استفاده کنند، به MNT گفت که روشی که به پسران و دختران برای مدیریت حالات عاطفی آموزش داده می‌شود، ممکن است نقش داشته باشد. در سبک های مقابله ای

او خاطرنشان کرد که زنان عموماً برای تمرکز بر حالات عاطفی بیشتر از مردان جامعه‌پذیر هستند و مردان برای تمرکز بر حل مسئله و به دست آوردن کنترل بر احساسات منفی خود اجتماعی‌تر هستند.

همین مطالعه همچنین نشان داد که مردان جوان عدم درک اختلالات اضطرابی را گزارش می‌کنند که به آگاهی محدود از درمان و گزینه‌های جستجوی سلامت ترجمه شده است.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 11

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 159
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 37
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 108
  • بازدید سال : 504
  • بازدید کلی : 47673
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی