loading...

بهترين مرجع گزيده مطالب

بهترين مرجع گزيده مطالب

بازدید : 72
سه شنبه 4 مرداد 1401 زمان : 11:25

5 نکته در ادامه تحصیل به عنوان دندانپزشک عمومی

چه تنها چند سال از فارغ‌التحصیلی شما از دانشکده دندانپزشکی گذشته باشد و چه یک دندانپزشک صاحب مطب و با تجربه باشید، ادامه تحصیل برایتان ضروری است. بدون گذراندن دوره‌های آموزشی، دندانپزشکان هرگز در مورد مواد جدید و پیشرفت‌های دندانپزشکی آموزش‌ها و اطلاعات لازم را دریافت نخواهند کرد.
دندانپزشکان عمومی خوش شانس هستند که می‌توانند در اکثر خدمات دندانپزشکی فعالیت داشته باشند، اما اگر به دنبال تسلط بر موضوعی هستید، یکی از دوره‌های آموزش تکمیلی که اغلب مورد توجه قرار می‌گیرد، دوره‌های ارتودنسی است.
به عنوان دندانپزشک عمومی، ادامه تحصیل در زمینه ارتودنسی و آموزش انواع روش های آن از جمله ارتودنسی ثابت و متحرک مزایای زیادی برای شما دارد.
اول، ارتودنسی روشی عالی برای داشتن بایت ایده آل، رفع مال اکلوژن و ایجاد هماهنگی مناسب بین فک بالا و پایین است. بدون داشتن سابقه خوب در انجام ارتودنسی، درمان بیمارانی که ناهماهنگی بایت یا مشکلات TMJ دارند، می‌تواند چالش برانگیز باشد.
دوم، ارتودنسی یک رشته بسیار پردرآمد است که بر ارزش مطب می‌افزاید. اگر به دنبال افزایش درآمد هستید و می‌خواهید بیماران بیشتری را به مطب خود جذب کنید، ارتودنسی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای انجام این کار است.

در این شرایط باید دوره ارتودنسی مناسبی بیابید. با توجه به محبوبیت انجام ارتودنسی، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. اما چگونه می‌توان فهمید که کدام یک برای شما مناسب است؟
این 5 سؤال را از خود بپرسید تا دوره آموزش تکمیلی مناسب را پیدا کنید:

  1. اهداف آموزش تکمیلی شما چیست؟

    آیا هنگام بررسی یک دوره ارتودنسی، به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد ارتودنسی و مال اکلوژن هستید یا قصد دارید ارتودنسی را به عنوان یک گزینه درمانی در مطب خود اضافه کنید؟
    تفاوت عمده‌ای بین دندانپزشکان متخصص ارتودنسی و سایر متخصصان وجود دارد، زیرا دندانپزشکان عمومی می‌توانند بیماران را برای سایر مشکلات دندانی مانند دندانپزشکی زیبایی، پریودنتیکس و ریشه، درمان کنند. این بدان معناست که شما می‌توانید برنامه‌های درمانی جامع ایجاد کنید و دوره‌ای که توسط انجمن ارتودنسی ارائه می‌شود، مانند دوره Basic Straight Wire، می‌تواند شما را برای خدمات جدیدی آماده کند.
  2. آیا به دنبال دوره آنلاین هستید؟

    ممکن است تمایل داشته باشید دوره‌های آنلاین را بگذرانید و آخر هفته‌ها فرصت مناسبی باشد. دندانپزشکان مسئولیت‌های زیادی در محل کار و خانه دارند و دوره‌های آموزش تکمیلی از راه دور برای بسیاری از آنها گزینه مناسبی نیست.
    به این ترتیب می‌توانید بدون دردسر ترک خانه یا مطب خود، در دوره‌های ارتودنسی سرمایه گذاری کنید.
    یکی از بهترین موارد در مورد دوره آنلاین این است که می‌توانید به عقب برگردید و به هر درس یا مورد چالشی که می‌خواهید مرور کنید، دسترسی خواهید داشت. این یک گزینه فوق‌العاده برای دندانپزشکانی است که می‌خواهند امکان تعامل با مربیان را داشته باشند، اما تمایل دارند که این کار را از خانه خود انجام دهند.
  3. آیا دوره عملی را ترجیح می‌دهید؟

    دوره آموزش تکمیلی معمولاً زمانی بسیار ارزشمند است که بتوانید یک تمرین عملی انجام دهید، زیرا می‌توانید با سایر همکارانی که علایق و اهداف مشابهی دارند تعامل داشته باشید.
    داشتن یک مربی که تکنیک‌های ارتودنسی مانند باندها و براکت کردن دندان‌ها را نشان می‌دهد، راه مناسب بررسی سابقه ارتودنسی را نشان می‌دهد و می‌داند چگونه تصاویر ارتودنسی مانند تصاویر پانوراما و سفالومتری را تفسیر کند، بسیار سودمند است
  4. به دنبال چه نوع مربی هستید؟

    آموزش تکمیلی ارتودنسی برای دندانپزشکان یک راه عالی برای به دست آوردن اعتبار مورد نیاز برای صدور مجوز و ارتقای شغل شما است. با این حال، انتخاب نوع دوره مناسب می‌تواند دشوار باشد زیرا تعداد زیادی هستند که دوره‌های یک روزه یا آخر هفته‌ای را ارائه می‌دهند. حقیقت این است که برای اینکه در هر کاری متخصص باشید، باید زمان خود را صرف درک چالش‌هایی کنید که همراه با ارتودنسی یا هر رشته دندانپزشکی است.
  5. آیا برای سرمایه گذاری در ادامه تحصیل وقت دارید؟

    بعید است که کسی بتواند در یک رشته تخصصی مانند ارتودنسی در یک دوره یک روزه یا آخر هفته کاملاً مسلط شود. گذراندن دوره های آموزشی به نفع بیماران است، زیرا آنها پزشکی می‌خواهند که برای شناخت صحیح ارتودنسی و نحوه درمان موارد چالش برانگیز وقت بگذارد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 11

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 159
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 15
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 19
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 136
  • بازدید سال : 329
  • بازدید کلی : 47498
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی