loading...

بهترين مرجع گزيده مطالب

بهترين مرجع گزيده مطالب

بازدید : 36
دوشنبه 3 مرداد 1401 زمان : 16:32

مطالعه نشان می دهد که عفونت Omicron BA.4/5 باعث ایجاد آنتی بادی های خنثی کننده بسیار متقاطع می شود.

در مطالعه‌ای که اخیراً در سرور preprint bioRxiv* ارسال شده است، محققان سطوح آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده واکنش متقاطع ناشی از عفونت‌های Omicron BA.4 و BA.1 با سندرم حاد تنفسی کرونا 2 (SARS-CoV-2) را مقایسه کردند.

مطالعه: عفونت SARS-CoV-2 BA.4 آنتی بادی های خنثی کننده واکنش متقابل بیشتری را نسبت به BA.1 تحریک می کند. اعتبار تصویر: Mayboon/Shutterstock

مطالعه: عفونت SARS-CoV-2 BA.4 آنتی بادی های خنثی کننده واکنش متقابل بیشتری را نسبت به BA.1 تحریک می کند. اعتبار تصویر: Mayboon/Shutterstock

نوع نگرانی SARS-CoV-2 Omicron به زیرمجموعه های مختلفی مانند BA.2، BA.2.12.1، BA.4 و BA.5 تبدیل شده است. در حالی که دودمان BA.4 و BA.5 دارای جهش ژنی غالب یکسانی هستند، آنها با توجه به پروتئین‌های غیر ساختاری (NSPs) و ژن‌های ماتریکس و نوکلئوکپسید متفاوت هستند. از این رو، BA.4 مقاومت بیشتری در برابر خنثی سازی آنتی بادی توسط سرم های واکسن و نقاهت و همچنین آنتی بادی های مونوکلونال نشان داده است.

در مورد مطالعه

در مطالعه حاضر، محققان واکنش متقابل آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده (nAbs) ناشی از عفونت SARS-CoV-2 Omicron BA.4 را در بین افراد واکسینه نشده و قبلاً واکسینه‌شده بررسی کردند.

این تیم نمونه‌های پلاسما را از افراد مبتلا به بیماری کروناویروس 2019 (COVID-19) در طول موج پنجم همه‌گیری در آفریقای جنوبی جمع‌آوری کردند. این نمونه‌ها برای تخمین واکنش متقابل خنثی‌سازی از 35 بیمار مبتلا به کووید-19 بستری در بیمارستان که بین 9 تا 22 می 2021 در بیمارستان ناحیه تشوان بستری شده بودند جمع‌آوری شد. این تیم توالی‌یابی کل ژنوم (WGS) را انجام داد و داده‌هایی را با بیش از حد مجاز جمع‌آوری کرد. پوشش ژنومی 50 درصد در مورد 70 درصد بیماران، که در این میان 67 درصد می تواند با یک اصل و نسب یا کلاد خاص مرتبط باشد.

علاوه بر این، تیم، نمونه‌های پلاسمای جمع‌آوری‌شده از بیماران واکسینه نشده را در برابر توالی شبه ویروس BA.4 یا BA.5 غربالگری کردند. یک سنجش خنثی سازی شبه ویروس لنتی ویروسی نیز برای تخمین واکنش متقابل به انواع SARS-CoV-2 D614G، بتا، و دلتا و زیرشاخه های Omicron BA.1، BA.2، و BA.4 استفاده شد.

نتایج

نتایج مطالعه نشان داد که با توجه به انتساب کلاد و دودمان انجام شده با WGS، 79 درصد از عفونت‌ها ناشی از دودمان فرعی SARS-CoV-2 Omicron BA.4 در حالی که 21 درصد از زیردستان BA.5 بود. در میان گروه بیمار، 13 نفر سابقه حداقل یک دوز واکسن Ad26.CoV2.S و دو دوز واکسن BNT162b2 حداقل 56 تا 163 روز قبل از تشخیص کووید-19 داشتند. علاوه بر این، 22 بیمار واکسینه نشده بودند و هیچ عفونت علامتی قبلی SARS-CoV-2 را گزارش نکردند.

این تیم همچنین مشاهده کرد که 41 درصد از نمونه‌های پلاسمایی به‌دست‌آمده از افراد واکسینه نشده، خنثی‌سازی قابل تشخیصی را نشان ندادند. علاوه بر این، تعداد بیشتری از افراد بدون پاسخ، یا افرادی که هیچ پاسخ اتولوگ به BA.4 یا BA.5 نشان ندادند، برای موج BA.4 یا BA.5 عفونت نسبت به موج BA.1 مشاهده شد. علاوه بر این، 88.9 درصد از افرادی که واکسینه نشده بودند به دلایل غیر کووید-19 در بیمارستان بستری شدند و تصادفاً با عفونت بدون علامت یا خفیف کووید-19 شناسایی شدند. از سوی دیگر، این تیم خاطرنشان کرد که 25 درصد از بیماران واکسینه شده پاسخ نداده بودند و همه سابقه واکسیناسیون Ad26.CoV2.S را گزارش کردند.

علاوه بر این، تیم مشاهده کردند که افراد واکسینه نشده در پاسخ به ژن‌های سنبله BA.4 یا BA.5، تیتر آنتی‌بادی متوسطی را نشان دادند. این تیترها با عفونت های خفیف یا بدون علامت مشاهده شده در این افراد مطابقت دارد. کاهش در تیترهای nAb در میان انواع نگران کننده متغیر بود زیرا تیترها در برابر بتا مشاهده شدند. BA.2 و D614G به طور قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر از BA.4 یا BA.5 بودند. علاوه بر این، تیتر برآورد شده در برابر عفونت BA.1 دو برابر کمتر از تیتر در برابر عفونت BA.4 یا BA.5 بود.

این مطالعه همچنین نشان داد که پیشرفت عفونت‌های COVID-19 پس از واکسیناسیون منجر به افزایش قابل توجهی تیتر آنتی‌بادی شده است. مشخص شد که تیترها در برابر D614G به طور قابل توجهی بالاتر بود در حالی که تیترها در برابر SARS-CoV-2 Beta، Delta و BA.1 کاهش یافتند. تیم همچنین مشاهده کرد که در حالی که پاسخ‌های به‌دست‌آمده توسط بتا، BA.4 و BA.5 بسیار واکنش متقاطع بودند، پاسخ‌های مشاهده‌شده در برابر Delta و BA.1 به طور قابل‌توجهی کمتر واکنش متقاطع با کاهش 10 تا 100 برابری در تیتر آنتی‌بادی داشتند.

نتیجه

یافته‌های مطالعه نشان داد که در مقایسه با آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده‌ای که توسط زیرشاخه SARS-CoV-2 Omicron BA.1 با واکنش متقابل محدود ایجاد می‌شوند، BA.4 و BA.5 آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده بسیار متقاطع ایجاد می‌کنند. این نشان می‌دهد که واکسن‌های جدید COVID-19 باید دارای وسعت خنثی‌سازی پیشرفته‌ای برای مهار انتقال Omicron باشند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 11

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 159
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 19
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 65
  • بازدید ماه : 134
  • بازدید سال : 327
  • بازدید کلی : 47496
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی